Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.
Jak wypełniać PIT-11 w przypadku braku danych
Aktualizacja: 22.06.2016
Dla pracodawcy śmierć pracownika to nie tylko tragedia, ale także konieczność dokonania rozliczeń. Może się okazać, że zmarłemu należą się środki za niewykorzystany urlop czy różnego rodzaju wyrównania. Takie pieniądze trzeba wypłacić osobom, które są do ich odbioru uprawnione. Ale czasem stwarza to poważne problemy. W jaki sposób zatem wypełnić deklarację PIT-11, do którego przedsiębiorcy brakuje danych? »
Jak złożyć PIT mimo braku deklaracji PIT-11, PIT-11A lub PIT-8C
Aktualizacja: 01.04.2016
W przypadku, gdy podatnik nie otrzymał deklaracji PIT-11, PIT-11A lub PIT-8C, musi je pozyskać w inny sposób. Podatnik nie może bowiem nie złożyć zeznania rocznego tylko dlatego, że nie dotarł do niego PIT od płatnika. Co istotne, aby poprawnie sporządzić deklarację roczną, ma na to czas do końca kwietnia. »
Jak postępować, gdy pracodawca nie przekazał PIT-11?
Aktualizacja: 22.03.2016
Pracodawca, jako płatnik, zobowiązany jest do przekazania pracownikowi informacji podatkowej PIT-11 za ubiegły rok podatkowy. Przekazanie powinno nastąpić w terminie do końca lutego. Jest to ważne, gdyż formularz PIT-11 stanowi istotny dokument w kontekście rozliczenia przez pracownika rocznej deklaracji PIT. Co powinien zrobić pracownik, który mimo terminu do końca lutego, informacji PIT-11 od pracodawcy nie otrzymał? »
Czy trzeba wystawiać PIT-11 po śmierci pracownika
Aktualizacja: 27.01.2016
W trakcie ubiegłego roku podatkowego zmarł jeden z pracowników firmy. Czy w takiej sytuacji należy wystawiać PIT-11 na jego nazwisko? »
Drobne upominki od pracodawcy bez PIT
Aktualizacja: 16.12.2015
Otrzymanie przez pracowników upominków rzeczowych, np. w postaci pióra, długopisu z okazji jubileuszu pracy zawodowej bądź przejścia pracownika na emeryturę lub rentę, nie stanowi dla nich przychodu w rozumieniu ustawy o PIT. W konsekwencji wartość tych świadczeń nie może stanowić ich przychodu ze stosunku pracy. »
Informację PIT-11 do pracownika można wysłać mailem
Aktualizacja: 18.02.2015
Informację PIT-11 pracownik może otrzymać mailem. Takie rozwiązanie to oszczędność czasu i kosztów dla przedsiębiorstwa. Korzystają na tym także sami pracownicy, którym łatwiej jest zarchiwizować i w razie potrzeby odnaleźć takie dokumenty. Informację PIT-11 można też udostępniać pracownikom w PDF-ie, za pomocą wewnętrznej dobrze zabezpieczonej platformy internetowej. »
Ulga termomodernizacyjna – jak z niej skorzystać?
Ekspert Kredytowy, Partner Zarządzający w Trinity House & Finance
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »