reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > PIT > Rozliczenia osób fizycznych > Rozliczenie przez pracodawcę > Czy numer referencyjny potwierdza złożenie deklaracji i informacji przez płatnika

Czy numer referencyjny potwierdza złożenie deklaracji i informacji przez płatnika

Zatrudniam w firmie ośmiu pracowników. Swoją księgowość prowadzę samodzielnie. Dotychczas wy­syłałem deklaracje do urzędu skarbowego w formie papierowej. Znajoma powiedziała mi, że obecnie będę musiał złożyć deklaracje PIT-4R i informacje PIT-11 za pracowników w formie elektronicznej. Po­kazała mi, jak wypełnić te dokumenty w systemie i jak je wysłać. Nie jestem tylko pewien, czy jeśli sys­tem nada dokumentom numer referencyjny, to otrzymanie przeze mnie tego numeru będzie oznaczało, że deklaracje już zostały złożone do urzędu skarbowego?

Nie. Otrzymany numer referencyjny dla składanych przez Pana dokumentów w systemie e-Deklaracje nie jest ani dowodem, ani potwierdzeniem skutecznego wypełnienia obowiązków płatnika. Takim dowodem potwierdza­jącym terminowe złożenie deklaracji oraz informacji jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), generowane przez system.

Czy istnieje możliwość składania zbiorczych e-deklaracji

Pobiera się je na podstawie nadanego wysłanemu dokumentowi numeru referencyjnego, dlatego konieczne jest zachowanie tego numeru w celu późniejszego pobrania UPO (po jego wystawieniu w systemie). Numer ten służy również do sprawdzania statusu wysłanego dokumentu.

System na bieżąco weryfikuje na podstawie tego numeru status wysłanego dokumentu, informując, że doku­ment jest w trakcie przetwarzania, bądź też wysyłając komunikat o jego negatywnej (ze względu na popełnione błędy) bądź pozytywnej weryfikacji. Po zakończeniu przetwarzania danego dokumentu, tylko w przypadku gdy dokument ten jest poprawny, zostanie wystawione UPO, które ma taką samą moc dowodową, jak pocztowe po­twierdzenie odbioru dla dokumentów składanych w formie papierowej, wysyłanych pocztą. Należy podkreślić, że od 1 stycznia 2015 r. możliwe jest wysyłanie dokumentów przez płatników zbiorczo, za pomocą nowego kanału w postaci Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD).

Polecamy produkt: Ulga na dzieci (PDF)

Za pomocą UBD jest możliwe wysłanie jednorazowo pakietu liczącego do 20 tys. dokumentów. Oznacza to, że jeśli zdecyduje się Pan wysłać deklaracje PIT-4R oraz informacje PIT-11 za pomocą UBD, to dla wszystkich wysyłanych w jednym pakiecie dokumentów system wygeneruje na podstawie nadanego numeru referencyjnego jedno UPO, oczywiście po dokonaniu weryfikacji poprawności zawartych w nich danych.

PODSTAWA PRAWNA:

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama
reklama

PODATKI 2020

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stucke

Kancelaria Prawa Pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama