reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > PIT > Archiwum > Archiwum z 2009 > Drogą elektroniczną można składać PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39

Drogą elektroniczną można składać PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39

Ministerstwo Finansów uruchomiło usługi składania zeznań podatkowych PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39 bez podpisu elektronicznego.

Oznacza to, że w rozliczeniu za 2009 r. deklaracje PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39 podatnicy mogą przesyłać drogą elektroniczną bez konieczności podpisywania podpisem elektronicznym weryfikowanym ważnym certyfikatem kwalifikowanym.

Wszelkie informacje dotyczące możliwości składania deklaracji dostępne są na stronie resortu finansów www.e-deklaracje.gov.pl

W celu wysłania zeznania podatkowego bez podpisu kwalifikowanego należy:

- Zapoznać się z instrukcjami.

- Pobrać i zainstalować oprogramowanie Adobe Reader oraz wtyczkę (plugin).

- Pobrać interaktywny formularz PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 lub PIT-39.

- Wypełnić formularz i wysłać dane z formularza.

- Zachować otrzymany z systemu numer referencyjny.

- Wygenerowany numer referencyjny nie jest Urzędowym Poświadczeniem Odbioru!

- Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO) jest dokument wyświetlany po naciśnięciu przycisku „Wyświetl UPO” na interaktywnym formularzu Urzędowe Poświadczenie Odbioru Dokumentu Elektronicznego.

- Po wciśnięciu przycisku „Wyświetl UPO” pojawia się wyłącznie dla dokumentów, dla których po naciśnięciu przycisku „Pobierz UPO” status dokumentu będzie 200.

- Wszystkie inne komunikaty świadczą o niezłożeniu dokumentu. Dla dokumentów ze statusami innymi niż 200 nie będzie widoczny przycisk „Wyświetl UPO”, a przesyłane zeznanie nie trafi do systemu (nie zostanie złożone).

O czym należy pamiętać rozliczając się za pomocą e-deklaracji wspólnie z małżonkiem? W tym przypadku małżonek składającego zeznanie musi upoważnić go do złożenia zaznania w jego imieniu. Pełnomocnictwo przesyła się w formie papierowej na druku UPL-1 do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (urząd, gdzie podatnik ma obowiązek składać dokumenty rejestracyjne). Jeśli pełnomocnictwo jest bezterminowe, nie trzeba wysyłać go ponownie w kolejnych latach. Będzie ono skuteczne, aż do odwołania (druk odwołania OPL-1).

Ważne jest, aby pamiętać, że korekty zeznania należy składać drogą papierową lub przesłać elektronicznie podpisane podpisem kwalifikowanym.

reklama

Źródło:

Ksiegowosc.infor.pl
INFORLEX Sprawozdawczość Budżetowa – program dla księgowych jednostek budżetowych199.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama
reklama

PODATKI 2020

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

GSW Legal Grabarek, Szalc i Wspólnicy Sp.k.

Warszawska kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama